آسمان طوفانی

یو پی اس ، باتری یو پی اس :) | متخصص سئو

آسمان طوفانی

یو پی اس ، باتری یو پی اس :) | متخصص سئو

همه چیز در رابطه با یو پی اس

همه چیز در رابطه با یو پی اس

همه چیز در رابطه با یو پی اس

فواید استفاده از منبع تغذیه بدون وقفه

توسط شرکت A1 Computers And Service در سال ۲۰۱۲ الکتریسیته به خط زندگی خانه‌ها و جهان مشترک تبدیل شده‌است. بدون الکتریسیته رایانه‌های ما از کار باز خواهند ایستاد. قسمت اعظم جهان برای کار و تفریح به شدت به رایانه‌هایشان وابسته هستند. یک منبع تغذیه بدون وقفه (یو پی اس) می‌تواند در مواقع برق رفتگی نجات دهنده باشد؛ بدین صورت که به شما اجازه می‌دهد که کارتان را برای مدت کوتاهی ادامه دهید و به صورت ایمن هر سند و فایل بازی را ببندید و همچنین زمان لازم برای خاموش کردن رایانه را به شما می‌دهد. یک یو پی اس رایانه و لوازم الکترونیکی شما را از مشکلات مختلفی که مرتبط با تغذیه است، حفظ می‌کند.

یو پی اس

یو پی اس چیست؟

یو پی اس مخفف منبع تغذیه بدون وقفه است. یک یو پی اس دستگاه محافظ تغذیه است که تغذیه ورودی را به پارامترهای قابل قبول تنظیم میکند و همچنین مقدار محدودی برق را زمانی که هیچ منبع تغذیه‌ی شبکه‌ای وجود ندارد تامین می‌کند. یو پی اس چندین کاربرد دارد و برای محافظت تقریبا تمام دستگاه‌های الکترونیکی طراحی شده است. برای فهم اهمیت این دستگاه، شناخت بهتر تغذیه ممکن است راهگشا باشد. اگر در گذشته شاهد چشمک زدن چراغ‌ها در خانه و اداره، هنگ کردن و را‌اندازی مجدد رایانه بوده‌اید پس شما احتمالا از مشکل منبع تغذیه رنج می‌برید. چیزی که اغلب افراد از آن آگاه نیستند این است که برق ارائه شده برای خانه یا اداره در بعضی مواقع نامنظم بوده و لزوما ۱۲۰ ولت نمی‌باشد. منبع ولتاژ ایده‌آل ۱۲۰ ولت است. گرچه حتی در مناطق مسکونی می‌تواند اغلب بالای ۱۶۰ ولت یا زیر ۱۰۰ ولت باشد. اگر شما نزدیک مناطق صنعتی زندگی یا کار می‌کنید وضعیت در این مناطق می‌تواند بدتر هم باشد به این علت که استفاده از ماشین‌آلات باعث افت برق می‌شود. یک یو پی اس پایه‌ی در حال انتظار می‌تواند حس کند که ولتاژ به اندازه کافی خوب نیست یا در محدوده تلرانس نیست و به صورت اوتوماتیک به حالت استفاده از منبع باتری برود تا برق به حالت نرمال بازگردد. واحدهای دیگر می‌تواند ولتاژ را برای تجهیزات متصل به آن تنظیم کند تا آن را در یک سطح ایمن نگه دارد.یو پی اس های مدل های-اند می‌تواند یک خروجی پایدار ۱۱۰ ولت صرف نظر از برق ورودی در همه اوقات ارائه دهند. مشکلات رایج دیگر سرج و اسپایک می‌باشند. در این مواقع ولتاژ ورودی به طور ناگهانی دارای جهش است. یک یو پی اس می‌تواند اکثر مشکلات تغذیه‌ای را برطرف کند.

چرا از یک یو پی اس استفاده کنیم؟

مشکلات تغذیه‌ای همه روزه می‌توانند رخ دهند و رخ می‌دهند

برخورد رعد و برق با خطوط انتقال برق ممکن است باعث آسیب جدی به وسایل برقی شود، حتی مصرف کنندگان خانگی و تجاری که ده‌ها و صد‌ها مایل آنطرفتر واقع شده‌اند. اگرچهبسیاری از اسپایک‌ها و سرج‌ها و نویز که هرروز در منازل و دفاتر رخ می‌دهند می‌تواند اثر تخریبی یکسانی با رعد و برق روی سخت‌افزار و نرم‌افزار رایانه شما داشته باشد.

 

مروری بر اغتشاشات برقی

اسپایک:

اسپایک افزایش شدید ولتاژ که معمولا چند میلی ثانیه طول می‌کشد.

سبب: تصادفات خودرو که باعث افت خطوط برق می‌شود و یا رعد و برق در هنگام وقوع طوفان الکتریکی.

نتیجه: خرابی داده‌ها حین چرخه خواندن/نوشتن هارد دیسک همچنین خرابی قطعات به علت ولتاژ بالا یا خارج از محدوده.

خاموشی:

از دست رفتن تمام برق شبکه

سبب: اوور‌لود شبکه برق، رعد و برق، تصادفات خودرو و خاکبرداری

نتیجه: از دست رفتن کارهای جاری ذخیره نشده و امکان از دست رفتن تمام محتویات هارد دیسک به علت شکستگی هد و یا اختلال در جدول تخصیص فایل.

نوسان شدید (سرج) :

یک افزایش کوتاه مدت در ولتاژ تغذیه

سبب: خاموش شدن بارهای بزرگ الکتریکی مثل دستگاه‌های تهویه مطبوع تجاری، یخچال‌ها و موتورهای صنعتی  نتیجه: آسیب و نارسایی زودرس اجزای ظریف الکترونیکی به علت پخش گرمای بیش از حد.

نیمه خاموشی:

یک کاهش بلند مدت در ولتاژ تغذیه که تا چند ساعت طول می‌کشد.

سبب: روشن شدن بارهای بزرگ الکتریکی مثل دستگاه‌های تهویه مطبوع تجاری، یخچال‌ها و موتورهای صنعتی. علل رایج دیگر تقاضای بیش از حد برای برق شهری مثل استفاده بیشتر از دستگاه‌های تهویه خانگی در ماه‌های گرم تابستان.

نتیجه: امکان شکستگی هد و یا اختلال در جدول تخصیص فایل به خاطر چندین دفعه نوسان منبع تغذیه دستگاه بین حالت روشن و خاموش در ثانیه؛ همچنین آسیب و نارسایی زودرس اجزای ظریف الکترونیکی به علت پخش گرمای بیش از حد.

افت :

کاهش کوتاه‌مدت در ولتاژ تغذیه

سبب: مثل نیمه خاموشی.

نتیجه: مثل نیمه خاموشی.

نویز:

تداخل الکترومغناطیسی (EMI) و تداخل رادیویی (RFI) که بیشتر به عنوان نویز شناخته می‌شود به منبع تغذیه القا می‌شود.

سبب: تشعشع تجهیزات پرانرژی مثل موتور جوش، فرستنده رادیویی، چراغ‌های فلوئورسنت و تجهیزات سویچینگ الکتریکی. این ابزارها یک سیگنال انحرافی را بر روی موج سینوسی مزید می‌کنند.

نتیجه: قفل شدن صفحه کلید و خرابی داده به سبب ذخیره ایمپالس‌های مطابقت داده نشده رادیکال به عنوان داده مشروع.

 یو پی اس

یو پی اس چگونه کار می‌کند؟

یک یو پی اس به طرق زیادی به کار می‌رود. برای این توضیح ما یک رایانه را به عنوان کاربردیو پی اس در نظر می‌گیریم. یک یو پی اس به این شکل کار می‌کند که برق تجهیزاتی که شما به آن وصل کرده‌اید را تنظیم می‌کند (در مواقعی که سرج یا نیمه خاموشی رخ می‌دهد). در هنگام نارسایی تغذیه یو پی اس به شما هشدار می‌دهد که برقی وجود ندارد و بسته به اندازه یو پی اس؛ رایانه شما را خاموش می‌کند، اجازه می‌دهد رایانه به کار ادامه دهد، به شما هشدار می دهد که برقی وجود ندارد که به شما اجازه می‌دهد که رایانه را خودتان خاموش کنید. این بدین معنی است که هرچه که شما روی آن کار می‌کنید می‌تواند ذخیره شده و بعدا رایانه‌تان را خاموش کنید و همچنین بدین معنی است که در صورت بروز هرگونه سرج رایانه شما از آسیب حفظ می‌شود.

پس امید می‌رود که ما اطلاعات کافی برای تاکید بر اهمیت استفاده از یک یو پی اس برای رایانه و تجهیزات الکترونیکی شما داده‌ایم. با استفاده از یک یو پی اس شما می‌توانید تجهیزاتتان را از مشکلات تغذیه‌ای حفظ کنید و خسارات و نیاز به تعویض و هزینه تعمیر را بسیار کاهش دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.