آسمان طوفانی

یو پی اس ، باتری یو پی اس :) | متخصص سئو

آسمان طوفانی

یو پی اس ، باتری یو پی اس :) | متخصص سئو

باتری بک آپ چیست؟

باتری بک آپ چیست؟

آیا شما یک یو پی اس نیاز دارید؟ چقدر یک باتری پشتیبان از کامپیوتر شما حفاظت  می کند؟

یک باتری پشتیبان، و یا تغذیه برق اضطراری (یو پی اس) ، در درجه اول برای ارائه یک منبع قدرت پشتیبان به قطعات سخت افزاری کامپیوتر رومیزی مورد استفاده قرار می گیرد. در اغلب موارد، آن قطعه از سخت افزار شامل محل قرار گیری کامپیوتر اصلی و مانیتورهستند اما دیگر دستگاه ها می توانند در یک یو پی اس  بسته به سایز یو پی اس جهت پستیبانی نیرو قرار بگیرند. علاوه بر این، برای عمل به عنوان یک پشتیبان در مواقع قطع برق، بیشتر دستگاه های باتری پشتیبان به عنوان نیروی ” conditioners ” با ضمانت بر اینکه کامپیوتر شما با افزایش ناگهانی جریان صدمه ای نخواهد دید، عمل می کنند. در حالی که سیستم یو پی اس یکی از بخش های مورد نیاز در سیستم کامپیوتری کامل شما نیست ، اما اغلب به عنوان یک بخش مهم توصیه می شود. نیاز به یک منبع قابل اعتماد الکتریکی که اغلب نادیده گرفته می شود.

تأمین برق اضطراری، منبع برق اضطراری، یو پی اس آنلاین، یو پی اس آماده به کار، و یو پی اس نام های مختلف برای یک باتری پشتیبان هستند.

چگونه از همه چیز پشتیبان گیری می شود

از میان انواع مختلف یو پی اس، APC، BelkinCyberPower، Tripp Lite موارد محبوب در میان تولید کنندگان هستند.

·         پشتیبان گیری باتری: آنها شبیه چه هستند و به کجا می روند باتری پشتیبان بین نیروی مفید (برق خارج شده از پریز) و اجرای کامپیوتر قرار می گیرد. به عبارت دیگر کامپیوتر و لوازم جانبی آن به باتری پشتیبان وصل می شوند و باتری پشتیبان به پریز روی دیوار متصل می شود. دستگاه یو پی اس در اندازه و اشکال مختلف ارائه شده است اما اغلب به شکل مستطیل است و در روی زمین نزدیک کامپیوتر قرار می گیرد. تمام باتریهای پشتیبان خیلی سنگین هستند به این دلیل که باتری در مکان به خوبی قرار بگیرد.

یک یا چند باتری داخلی یو پی اس نیرو را برای دستگاه های متصل به آن، زمانی که نیروی خروجی از دیوار (پریز) قابل دسترس نیست، فراهم می کند. باتری های قابل شارژ و اغلب قابل تعویض هستند، که  یک راه حل بلند مدت برای نگه داشتن سیستم کامپیوتر شما در حال اجرا، ارائه می دهند.

در جلوی باتری پشتیبان معمولا یک سوئیچ قدرت برای روشن و خاموش کردن دستگاه قرار می گیرد و همچنین گاهی اوقات یک یا چند دکمه اضافی برای انجام وظایف مختلف وجود دارد. در قسمت بالا و انتهایی باتری های پشتیبان یک صفحه ال سی دی وجود دارد که میزان نیروی مصرفی و میزان شارژ باقی مانده و غیره را نشان میدهد.

در پشت یو پی اس ویژگی های باتریهای پشتیبان آورده شده است. علاوه بر این، بسیاری از دستگاه های باتری پشتیبان، برای حفاظت از امواج در رسانه های اضافی و گاهی اوقات برای حفاطت اتصالات شبکه و همچنین تلفن و خطوط کابلی ارائه خواهد شد.

دستگاه های باتری پشتیبان با درجات مختلفی از توانایی پشتیبان گیری ساخته شده اند. برای تعیین چگونگی نیروی یو پی اس شما نیاز دارید، تا ابتدا از منبع نیرو با شدت بیشتری استفاده کنید تا بتوانید مقدار وات مورد نیاز برای کامپیوتر را محاسبه کنید. این مقدار را به دست آورید و به سایر دستگاه ها که به کامپیوتر متصل هستند اعمال کنید. این مقدار را به دست آورید و با تولیدات یو پی اس مقایسه کنید تا باتری را پیدا کنید که موارد مورد نیاز شما را بر آورده کنند.

·         مقایسه یو پی اس آنلاین با یو پی اس آماده به کار

دو نوع مختلف از یو پی اس وجود دارد: یو پی اس آماده به کار نوعی از باتری پشتیبان و مانند یک منبع قدرت آنلاین بدون دخالت است اما به سرعت آن قابل بکارگیری نیست.

روش کار یو پی اس استندبای بدین صورت است که توان وارد شده به منبع بک آپ باتری را پایش می کند و تازمانی که مشکلی را تشخیص نداده باتری بکار نمی افتد (که ممکن است بین ۱۰ تا ۱۲ میلی ثانیه طول بکشد). از سوی دیگر، یک یو پی اس آنلاین همیشه درحال تامین نیروی کامپیوتر است، بدین معنا که چه مشکلی تشخیص داده شود و یا خیر، باتریهمیشه منبع تغذیه کامپیوتر است.

یو پی اس آنلاین را می توان مانند باتری لپ تاپ در نظر گرفت. هنگامی که لپ تاپ به پریز برق متصل است، نیروی ثابتی را از طریق باتری که آن هم نیروی ثابتی را از پریز دریافت می کند، می گیرد. اگر نیرو در پریز قطع شود (مثلا در هنگام برق رفتگی)، لپ تاپ به علت وجود باتری تعبیه شده روشن باقی می ماند.

تفاوت عمده و قابل مشاهده این دونوع سیستم باتری پشتیبان، با فرض قدرت کافی موجود در باتری، در این است که اگر کامپیوتر به یک یو پی اس آنلاین وصل باشد، در اثر قطع نیرو خاموش نخواهد شد اما اگر به یو پی اس استندبای متصل باشد که به برق رفتگی واکنش سریعی نشان نمی دهد، ممکن است (حتی برای چند لحظه) نیرو را از دست بدهد. علیرغم اینکه سیستم های جدیدتر قادر به تشخیص مشکل نیرو در دو میلی ثانیه هستند.

باتوجه به مزیت بیان شده، معمولا  یو پی اس آنلاین گران تر از یو پی اس تعاملی است.

اطلاعات بیشتر در مورد باتری های پشتیبان

برخی از سیستم های باتری پشتیبانی که شما مشاهده می کنید ممکن است بیهوده به نظر برسند زیرا تنها به مدت چند دقیقه نیرو را تامین می کنند. اما نکته حائز اهمیت این است که شما حتی با ۵ دقیقه اضافه نیرو می توانید هرگونه پرونده باز شده را بصورت امن ذخیره کرده و کامپیوتر را با حفظ از هرگونه آسیب نرم افزاری یا سخت افزاری خاموش کنید.

نکته دیگری که بایستی در نظر گرفت این است که چقدر می تواند خاموشی بر اثر حتی چند لحظه قطعی نیرو برای کامپیوتر شما فرسایشی باشد. با اتصال کامپیوتر به یک یو پی اس آنلاین، اتفاقاتی از این دست اصلا قابل تشخیص نخواهند بود زیرا نیرو را قبل، در هنگام و بعد از قطعی تامین خواهد کرد.

اگر لپ تاپ شما پس از استفاده نکردن به مدت کوتاه به حالت Sleep یا خاموشی، البته در هنگامی که به پریز وصل نباشد، می رود، شما با این واقعیت آشنا هستید که دستگاه های استاده کننده از باتری می توانند رفتار متفاوتی از دستگاه های عمل کننده با برق مستقیم داشته باشند. این امر به علت گزینه های تعبیه شده در operating system است.

شما می توانید تنظیماتی مشابه را برای کامپیوتر رومیزی که از یک یو پی اس (اگر یو پی اس قابلیت اتصال توسط USB را داشته باشد) ایجاد کنید، بنابراین اگر کامپیوتر در اثر قطعی برق به نیروی باتری وصل شود، می تواند به حالت hibernation (خواب زمستانی) یا خاموشی امن برود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.