آسمان طوفانی

یو پی اس ، باتری یو پی اس :) | متخصص سئو

آسمان طوفانی

یو پی اس ، باتری یو پی اس :) | متخصص سئو

چگونگی تعمیر یو پی اس

چگونگی تعمیر یو پی اس

چگونه یک یو پی اس را تعمیر کنیم؟

تعمیر یو پی اس

چگونه می‌توانید دوباره از یو پی اس خود استفاده کنید؟ هیچگاه بلافاصله یو پی اس خود را دور نیندازید زیرا ممکن است یو پی اس شما هنوز کاملاً از کار نیفتاده باشد. ممکن است بتوانید آن را ظرف چند دقیقه تعمیر کنید. بسیاری از فروشگاه‌ها لوازم کامپیوتر از شما خواهند خواست که به جای عوض کردن باتری یو پی اس جدید بخرید زیرا تنها می‌خواهند فروش خود را بالا ببرند. گول آنها را نخورید، بدون دور انداختن یو پی اس قدیمی می‌توانید آن را تعمیر کنید. می‌خواهیم جهانی سبز داشته باشیم، اینطور نیست؟

طول عمر یک یو پی اس به طور نرمال در عرض یک یا دو سال به میزان قطع برق در طول این مدت بستگی دارد. در اغلب موارد باتری دچار نقص و خرابی می‌شود و نه یو پی اس. اگر فیوزتان اتصالی پیدا کرد فقط فیوز را عوض کنید، مگر اینکه یو پی اس قدیمی شما و یا بعضی از خازن‌ها بسوزند.

مطمئن شوید که گارانتی هنوز تمام نشده است. اگر یوپی اس هنوز تحت گارانتی است. می‌توانید به مرکز مورد نظر مراجعه کنید و آنها به طور رایگان یو پی اس را عوض خواهند کرد. APC گارانتی دو ساله دارد و مارک‌های دیگر ممکن است فقط یک سال گارانتی داشته باشند.

من متوجه شدم که APC نیز از باتری اصلی خودش استفاده نمی‌کند. پس فکر نکنید که این شرکت بزرگ به شما قطعات و وسایل خوبی خواهد داد. ولی این شرکت نسبت به شرکت‌های دیگر خدمات بهتری را ارائه می‌کند.

بیشتر یو پی اس ها از باتری Ah7V12 تا Ah2/7V12 استفاده می‌کنند. مطمئن شوید که Ah بیشتر از این مقدار نباشد. اگر باتریAh8/7V12 را استفاده کنید کار نخواهد کرد.

در ابتدا باید یو پی اس را باز کنید و کنترل کنید که لازم است کدام مدل از باتری را بخرید. هزینه‌ی خرید یک یو پی اس جدید می‌تواند ۱۵۰۰ بات (bath، واحد پول تایلند) (معادل ۵۰ دلار آمریکا) تا ۳۰۰۰ بات (۱۰۰ دلار آمریکا) باشد ولی هزینه‌ی خرید یک باتری Ah7V12 یا Ah2/7V12 فقط در حدود ۴۵۰ بات (۱۵ دلار) است. می‌توانید از بیشتر فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی خرید کنید. فکر می‌کنم اگر از فروشگاه‌های لوازم کامپیوتر خرید کنید هزینه آن بیشتر خواهد شد. اگر یو پی اس را برای تعمیر بفرستید زمان بیشتر و هزینه‌ی بالاتری صرف خواهد شد.

در اینجا مراحل تعمیر ارائه می‌شوند :

۱- کنترل کنید که آیا فیوز خراب شده است یا نه. (اگر خراب شده است فقط آن را بیرون بیاورید و عوض کنید. به طور نرمال فیوز A3A5 است)

۲- پیچ‌ها را از قسمت عقب باز کنید و سرپوش را بردارید.

۳- کابل قرمز و سیاه را که به باتری متصل شده است قطع کنید.

۴- باتری را بیرون بیاورید و از آن عکس بگیرید (با تلفن همراه خود) یا مقدار روی آن را یادداشت کنید (زیرا ممکن است نتوانید متوجه شوید که روی باتری چه چیزی نوشته شده است).

۵- عکس باتری یو پی اس خود و یا یاداشت را به فروشگاه لوازم الکترونیکی ببرید تا باتری را بخرید.

۶- باتری جدید را در همان محل قبلی در یو پی اس قرار دهید.

۷- کابل قرمز و سیاه را به باتری وصل کنید.

۸- سرپوس را ببندید.

۹- یو پی اس را روشن کنید.

در اغلب موارد یو پی اس دوباره شروع به کار خواهد کرد. اگر یو پی اس شما باز هم کار نکرد می‌توانید آن را به محل بازیافت بفرستید.

اگر به سادگی یو پی اس خود را دور بیندازید و یا آن را در انباری بگذارید به این دنیای سبز فقط یک تکه زباله اضافه می‌کنید.

در ادامه پرسش‌هایی آورده شده‌اند که اغلب مردم دنبال پاسخ آنها هستند:

— چگونه باتری یوپی اس خود را عوض کنید؟

— کدام باتری برای یو پی اس مناسب است؟

— چرا باید باتری یو پی اس خودم را عوض کنم؟

— باتری جایگزین برای یو پی اس

— باتری‌های جایگزین برای یو پی اس

— راهنمای تعمیر یو پی اس

— نکات مربوط به تعمیر یوپی اس

— راهنمای online تعمیر یو پی اس

— کتاب تعمیر یو پی اس

— تعمیر باتری یو پی اس

— تعمیر یو پی اس APC

— چگونگی تعمیر باتری یو پی اس

— چگونگی تعمیر یوپی اس برای کامپیوتر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.